گزارش

معینیت امور جوانان، برای حدود چهارهزار جوان زمینۀ تحصیلات عالی را فراهم کرد

در نشستی که به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت دیروز برگزار گردید، توافقنامه های همکاری میان معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و پوهنتون های خصوصی به امضا رسید.

در نشستی که به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت دیروز برگزار گردید، توافقنامه های همکاری میان معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و پوهنتون های خصوصی به امضا رسید.
در مراسم امضای این توافقنامه ها، در حالی که مولوی سعد الدین سعید معین مالی اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از مسئولان حکومتی نیز حضورداشتند، قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در صحبت هایش گفت: امارت اسلامی در کنار سایر بخش ها، به تحصیل و ارتقای ظرفیت جوانان کشور توجۀ خاص دارد و از برنامه هایی که زمینه پیشرفت ورشد جوانان را مساعد کند، حمایت می کند.
وی افزود که معینیت امور جوانان، به خاطر فراهم کردن زمینۀ تحصیل برای شماری از جوانان، توافقنامه های همکاری را با رییسان و مسئولان پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی: رنا، دعوت، ابن سینا، سلام، باختر، افغان، جامعة المصطفی، کاروان، غرجستان، مریم، جهان، پیام، فانوس، رابعه بلخی، چراغ، ملی، استقلال، میوند، علامه، پیشگام، ابوریحان، زاول، نعمان سادات، خانه نور، آشنا، اهل البیت، عروج، طلوع آفتاب، شفا، علوم صحی جهان، رازی، علوم صحی استقلال و انستیتوت علوم صحی ملی، امضا کرد.
معین امور جوانان یاد آور شد که به اساس این توافقنامه ها، این پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی، با در نظرداشت 20 تا 80 در صد تخفیف در فیس، برای حدود چهار هزار جوان فرصت تحصیل دورۀ لیسانس و ماستری را در رشته های مختلف فراهم می کنندو حدود دوصد جوان مستحق و بی بضاعت را به صورت رایگان می پذیرند.
معین امور جوانان راشد اضافه کرد، به منظور استماع پیشنهادات و مشکلات جوانان، به ۱۷ ولایت سفر نمودیم و در این جریان با هزاران جوان به گونه حضوری روی موارد مختلف بحث و تبادل نظر داشتیم، خواست اکثریت جوانان این بود که در کابل زمینه تحصیلی برایشان مهیا گردد و امروز اینک به منظور رسیدگی به خواست جوانان با 36 پوهنتون خصوصی توافقنامه ها را به امضا رسانیدیم.
به همین ترتیب، معین امور جوانان از همکاری بیدریغ پوهنتون های خصوصی در راستای فراهم نمودن زمینه تحصیلی برای جوانان ستایش به عمل آورد و افزود که این معینیت برای ۱۰۰۰ جوان بی بضاعت امکانات لیلیه را نیز فراهم کرده است.
وی ضمن آن که از مسئولان نهاد های تحصیلات عالی خصوصی یاده شده، به خاطر فراهم کردن فرصت تحصیل برای جوانان به قدردانی یاد کرد، گفت که توجه به جوانان در حقیقت توجه به پیشرفت کشور و رفاه مردم است.
مولوی محمد یونس راشد همچنان تاکید ورزید که معینیت امور جوانان تلاش خواهد کرد تا فرصت های کاریابی را برای جوانان تحصیل کرده فراهم نماید.
در اخیر این نشست، مسوولان پوهنتون های خصوصی از تلاش های معینیت امور جوانان تقدیر نموده و تعهد سپردند که با معینیت متذکره همکاری همه جانبه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *