افغانستان

اوچا: افغانستان به ۴.۶ میلیارد دالر کمک بشردوستانه نیاز دارد

دفتر هماهنگ کننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل‹ اوچا› اعلام کرده است: افغانستان در سال جاری میلادی به ۴.۶ میلیارد دالر کمک بشردوستانه نیاز دارد.

دفتر هماهنگ کننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل‹ اوچا› اعلام کرده است: افغانستان در سال جاری میلادی به ۴.۶ میلیارد دالر کمک بشردوستانه نیاز دارد.
«اوچا»در تویتی نوشته است: افغانستان به 4.6 میلیارد دالر کمک بشردوستانه در سال 2023 میلادی برای بیش از بیست وهشت میلیون تن نیاز دارد٬ با این مقدار کمک نهادهای امدادی میتوانند، به خانوادهها در طول فصل کشت و آمادگی برای مقابله با سیل کمک کنند.
در توییت آمده است در حال حاضر 28.3 میلیون تن یعنی بیش از دو سوم جمعیت افغانستان به کمکهای بشردوستانه نیاز دارند.
این فراخوان در حالی بیان شده است که قبل از این٬ امارت اسلامی افغانستان تاکید براین داشته است که کمک های جهانی باید بنیادی باشد٬ درخواست کمک های مقطعی نمی تواند، دردی را دوا کند.
کارشناسان مسائل اقتصادی به این باور اند «برای کاهش فقر در افغانستان باید زیر بنا های اقتصادی تقویت شود، زراعت و اقتصاد محلی و روستایی پایه های اساسی اقتصادی عمومی در افغانستان است ».
این کارشناسان همچنان می گویند« سرمایهگذاری در بخش ظرفیت و منابع بشری و همچنان مدیریت کاهش خطراتی که آسیب پذیری مردم فقیر را افزایش میدهد، تمرکز صورت گیرد».
وزارت اقتصاد امارت اسلامی تاکید براین دارد که برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور سرمایه گذاری در پروژههای زیربنایی ضروری است.
«عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد افغانستان گفته است «راه حل غلبه بر چالشهای اقتصادی در افغانستان این است که کمکهای توسعه یی به افغانستان مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم، زیرساختها و زیربناهای اقتصادی را احیا کنیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *