افغانستان

کار پروژه تحکیمات سواحل دریای آمو در قرقین جوزجان آغاز گردید

کار پروژه تحکیمات دریای آمو که همه ساله خانه‌ها و زمین زراعتی مردم را از بین می برد و خاک افغانستان را سخاوت مندانه به کشور های همسایه می بخشید روز گذشته از ولسوالی قرقین جوزجان آغاز گردید

کار پروژه تحکیمات دریای آمو که همه ساله خانه‌ها و زمین زراعتی مردم را از بین می برد و خاک افغانستان را سخاوت مندانه به کشور های همسایه می بخشید روز گذشته از ولسوالی قرقین جوزجان آغاز گردید

در مراسم افتتاحیه کار این پروژه بزرگ و بنیادی که در ولسوالی قرقین ولایت جوزجان دایر گردیده بود انجنیر محیب الرحمن عمر معین آبیاری وزارت انرژی و آب ، قاری محمد اسماعیل راسخ والی ولایت جوزجان و شماری از روسا و مسئولین ادارات دولتی اشتراک ورزیده بودند.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن عظیم الشأن آغاز   گردید ابتدا قاری محمد اسماعیل راسخ والی ولایت جوزجان طی صحبتی گفت : نظام امارت اسلامی به همکاری همه جانبه مردم مجاهد پرور کشور استقرار یافته است و ما مطابق به تعهدات که در قبال مردم خود داریم امروز یکی ازبزرگترین پروژه های بنیادی که از تخریب هزاران خانه در کنار و سواحل دریای آمو جلوگیری بعمل می آید در دور ترین ولسوالی جوزجان تطبیق میشود.

والی جوزجان تطبیق این پروژه بزرگ را یک امر بسا مهم جهت حفظ و جلوگیری از تخریب زمین های زراعتی و خانه مسکونی مردم عنوان نمود.

همچنان در این مراسم انجنیر مجیب الرحمان عمر معین آبیاری وزارت انرژی و آب کشور نیز صحبت نموده اضافه کرد: در این پروژه برای استحکام فوری 14 نقطه آسیب پذیر سواحل دریای آمو در ولایات جوزجان ، بلخ ، تخار و کندز دو میلیارد افغانی هزینه شده است کار آن پس از یک سروی دقیق از بودجه امارت اسلامی آغاز شده است .

در همین حال مولوی سیف الدین معتصم رئیس اطلاعات وفرهنگ جوزجان میگوید : این پروژه مطابق به خواست و پیشنهادات مردم ولسوالی قرقین در این ولسوالی منظور شده است که مصارف آن از بودجه شخصی امارت اسلامی افغانستان تامین شده است.

از سوی هم  باشنده گان ولسوالی قرقین جوزجان که در پی آب خیزی های دریای آمو همه ساله صدها منازل مسکونی و هزاران جریب زمین زراعتی را از دست داده اند از تطبیق این پروژه استقبال می کنند و برتطبیق پروژه های بیشتر در این ولسوالی تاکید می کنند.

به گفته باشنده گان ولسوالی قرقین جوزجان با روی کار آمدن امارت اسلامی زمینه تطبیق پروژه های انکشافی در این ولسوالی بیشتر شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *