اجتماعی

جنگ فکری

از زمانی که الله متعال آدم علیه السلام را خلق کرده تا هنوز معرکه ها میان حق و باطل با شیوه‌های مختلف جریان داشته و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت.

 

عنایت الرحمن مهاجر

از زمانی که الله متعال آدم علیه السلام را خلق کرده تا هنوز معرکه ها میان حق و باطل با شیوه‌های مختلف جریان داشته و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت.

در معرکه های حق و باطل خون ها ریختانده می‌شود که این نوع جنگ را جنگِ، نظامی گویند که در آن عموماً حق بر باطل غلبه نموده و پرچمداران توحید درخشان ظاهر شده‌اند.

یک نوع جنگ دیگر نیز است که در آن نیاز به سلاح های مدرن نیست، و نه خمپاره ها برای کشتن انسان‌ها استفاده می‌شود، بلکه در آن بالای عقیده و نظریه دشمن حمله صورت می‌گیرد تا فکر و نظریه دشمن را منحرف کرد و برنامه‌های خود را بالای آن تطبیق نمود، هرگاه انسان عقیده خود را از دست داد آن زمان به یک جسم بی‌روح مبدل می‌شود که هیچگونه احساسِ در وجودش دیده نمی‌شود، این نوع جنگ جنگ فکری خطاب کرده می‌شود.

جنگ فکری به مراتبِ خطرناک‌تر از جنگ نظامی است. چونکه در جنگ نظامی جسم انسان از بین می‌رود و در جنگ‌ فکری، فکر انسان منحرف میشود. یک فکر منحرف شده بیشتر به ضرر جامعه تمام می‌شود نسبت به یک جسد کشته شده.

دشمنان اسلام این موضوع را در جنگ‌های صلیبی خیلی خوب درک کردند، که آنها نمی‌توانند در میادین نظامی مسلمان‌ها را با شکست مواجه سازند، از همین جهت رَوش جنگ را تغییر داده به جنگ فکری رو آوردند، و همواره با برنامه های مختلف از طریق رسانه های اجتماعی تلاش می‌ورزند تا افکار مسلمان‌ها را از مسیر حق به جاده انحراف بکشانند.

از وقتیکه جوانان امت در جنگ فکری مغلوب شده و افکار غرب بالای آنها تاثیر گذار ثابت شده، در میدان‌های نظامی نیز جنگ‌ها به نفع کفار رقم خورده و مسلمان‌ها از دیر زمانی با شکست روبرو اند، آن مجد و پیروزی چندین صد ساله شان را از دست داده اند، چونکه دشمن عقیده و نظریه آنها را ازشان گرفته‌اند، از همین جهت در این زمان بالای فرد فرد مسلمان لازم است تا جنگ فکری را بیاموزد و از برنامه های دشمن خود را آگاه سازد، تا عقیده و نظریه او سالم بماند، و این مسئولیت علماء، دانشمندان، شاعران و ادیبان است که جنگ فکری را سلسله وار برای جوانان معرفی
نمایند.

ما باید در قدم نخست حالت دفاعی را بخود گیریم تا از حملات فکری دشمن آگاهی داشته باشیم، و برای خنثی سازی آن شب و روز تلاش ورزیم و برنامه‌های آن ها را در نطفه خنثی سازیم.

در قدم دوم باید حالت تعرضی را بخود بگیریم، به این معنی که ما باید در جنگ فکری آنقدر قوی شویم که بعد از خنثی سازی برنامه های دشمن بتوانیم بالای افکار جوانان غربی کار کنیم و برنامه‌های اسلامی خود را بالای آنها تطبیق نماییم، و برای پیروزی اسلام از آنها استفاده نماییم آنگاه میتوانیم که در میدان های نظامی نیز پیروزی را به نفع خود بچرخانیم و مانند گذشته بار دیگر مجد و عزت دیروز مان را بدست بیاریم در غیر آن هرگز پیروز نخواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن