سخن انیس

اطاعت و اتحاد دو عنصر مهم در بقا و آبادی کشور

اطاعت از امر امیر و اتحاد، دو عنصری استند که نظام و مملکت را بقا میبخشند و برجوبارهی، دولت و ملت را از ریختوریز نجات میدهند.

اطاعت از امر امیر و اتحاد، دو عنصری استند که نظام و مملکت را بقا میبخشند و برجوبارهی، دولت و ملت را از ریختوریز نجات میدهند.
در حکومتهای گذشته این دوعنصر وجود نداشت و خصوصاً در بیست سال اخیر، هیچگونه اطاعت از سران حکومتی و اتحاد میان اعضا و اجزای رژیم جمهوریت وجود نداشت و هرکی طبق میل و دستور سفارتهای کشورهای بیگانه حرکت میکرد و فعالیت مینمود.
اما با پیروزی امارت اسلامی، اطاعت و اتحاد دوباره در کشور برگشت کرد و در کنار دیگر موضوعات ارزنده، این دو عنصر مهم نیز زنده شدند.
افغانستان، امروز از نعمت اطاعت و اتحاد بهتری برخوردار است و هر فرد ملت مجاهد امر عالیقدر امیرالمومنین «حفظه الله» را بر خود واجب دانسته، بدون تعلل و توقف به اجرای آن میپردازند.
همچنان فضای اتحاد، همدلی و هماهنگی در میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور صددرصد حاکم است و ملت بزرگ افغانستان نیز با همبستگی و یکپارچگی کامل، زیر پرچم سفید زندگی عزتمندانهی شان را به پیش میبرند.
این اطاعت و اتحاد، امروز افغانستان را هیبت و هیمنت بخشیده است و جهان از اقتدار اسلامی افغانستان، لرزه در پیکرش افتاده است.
به همین ملحوظ، جهان و کشورهای فتنهانگیز موضوعات منفی و از جمله بر آتش تعصبات دامن میزنند و میخواهند این ملت متحد را متفرق و پراکنده بسازند.
اما، ملت بزرگ افغانستان، طعم تلخ بیاتفاقی را چشیده اند و ازاین ناحیه آسیبهای جبرانناپذیر و ضربات سنگینی را متقبل شده اند.
بناءً عموم ملت مجاهد و شریف افغانستان، طرفدار اتحاد و همبستگی استند و بقای افغانستان را مربوط و منوط به اتحاد، همدلی و اطاعت میدانند.
اما متأسفانه کسانی هم وجود دارند که پدیدهی شوم تعصب و نفاق را در برخی مواقع دامن میزنند و برای خرسند نگهداشتنِ باداران شان، دست به کار استند.
واضح است؛ ملتیکه اتحاد، اتفاق و اطاعت نداشته باشد، محکوم به نابودی است و حکومتی که از این اعمال شوم جلوگیری نکند، عواقب ناگواری خواهد داشت و چالشهای بیشتری گریبانش را خواهد گرفت.
بناءً امارت اسلامی افغانستان باید با دقت کامل متوجه این موضوعات باشد و جلو متمردان، نفاقافگنان و فرصتطلبان را بگیرد.
تا باشد این فضای برادری در افغانستان حفظ گردد و همچنان برای تقویهی روحیهی اخوت و همزیستی بیشتر از پیش کار شود و این خانهی مشترک با فضای روشن برادری و همدلی، آباد و شکوفا گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *