افغانستان

مالکان رستورانت‌های قدیمی: با وجود کساد بازار، به آینده امیدواریم

هم‌زمان با گسترش دامنه‌ی ناداری و ازرونق‌افتادن بیش‌تر کسب‌وکارها، مالکان شماری از رستورانت‌های قدیمی و محلی در شهر کابل، می‌گویند که با امید به آینده‌ی کار شان بر حفظ مشتریان شان تلاش می‌کنند.

هم‌زمان با گسترش دامنه‌ی ناداری و ازرونق‌افتادن بیش‌تر کسب‌وکارها، مالکان شماری از رستورانت‌های قدیمی و محلی در شهر کابل، می‌گویند که با امید به آینده‌ی کار شان بر حفظ مشتریان شان تلاش می‌کنند.

به گزارش سلام وطندار، فواد، مالک رستورانت «بابای ولی» در جاده‌ی میوند شهر کابل، می‌گوید که ۶۴ سال پیش پدرش این رستورانت را در کندهار ایجاد کرده و سپس به کابل انتقال داده است. به گفته‌ی او   غذاهای محلی مانند چاینکی گونه‌های قابلی و سایر غذاها را در این رستورانت تهیه می‌کنند. فواد هم‌چنان می‌گوید‌ که با وجود کاهش مشتریان شان، هنوز به سرپانگه‌داشتن این رستورانت تلاش دارد.

او می‌افزاید: «فعلاً تصمیم نداریم که رستورانت خود را بسته کنیم و دیگر دست از تلاش برنمی‌داریم. خداوند مهربان و روزی‌دهنده است، این روزها هم می‌گذرد. تنها ما نیستیم، این روزها به همه است و ما زحمت خود را می‌کشیم؛ چون شغل پدری است و به ما مانده، مجبوریم به خاطر نام آنان، به این کار ادامه دهیم.»

مسعود، مالک رستورانت «سخی» در شهرنو کابل است که از ۱۷ سال به این سو، با گونه‌های غذاهای محلی، از شهروندان پذیرایی می‌کند، می‌گوید با این که مشتریان این رستورانت کاهش یافته است؛ اما هنوز هم روزانه نزدیک به ۱۰۰۰ مشتری دارد.

او می‌افزاید: «ما در این جا غذاهای محلی و وطنی مانند ماهیچه، چاینکی، قورمه‌ی پاچه، قابلی، مُلنگ و لاندی‌پلو به ویژه در زمستان‌ها داریم. کارهای ما نسبت به سابق کم شده؛ اما ان‌شاءالله کارها دوباره خوب می‌شود.»

شهریار، مالک رستورانت دیگری در خیرخانه‌ی کابل، با گلایه از کاهش فروشش، می‌گوید که بیش‌تر روز‌ها، غذایی را که تهیه می‌کند، به طور کامل به فروش نمی‌رود.

او اما با امیدواری، می‌گوید: «مجبوریم به کار خود ادامه بدهیم؛ چون انسانیم و برای زندگی‌کردن باید کار کنیم، به همین خاطر ادامه می‌دهیم، ببینیم چه می‌شود.»

در چند سال پسین در کنار ایجاد صد‌ها رستورانت مدرن در کابل، رستورانت‌های قدیمی نیز، با عرضه‌ی گونه‌های غذاهای محلی، توانسته اند مشتریان خاص خود را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *