اجتماعی

حشر تنظیفی شهریان کابل

حشر بزرگ تنظیفی از سوی شاروالی کابل و تعدادی از مؤسسات خیریه در مقابل مواد غذایی در ناحیه پنجم با حضور رهبری شاروالی کابل و اشتراک بیش از ۱۲۰۰ اهالی این ناحیه برگزار شد.

 

محمد رفیع تیموری

حشر بزرگ تنظیفی از سوی شاروالی کابل و تعدادی از مؤسسات خیریه در مقابل مواد غذایی در ناحیه پنجم با حضور رهبری شاروالی کابل و اشتراک بیش از ۱۲۰۰ اهالی این ناحیه برگزار شد.

یکی از پروژه‌های شاروالی کابل کار در بدل مواد غذایی است که دیده می‌شود شهروندان کابل با شور و شوق آمدند، حمایت خویش را از اقدام شاروالی کابل اعلان و آماده خدمت برای کشورشان شدند.

در طور سال‌های گذشته مردم و شهر ما را حکومت به باد فراموشی قرار داده و هماهنگی حکومت در هیچ بخش از امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی … با مردم تعامل نداشت مردم هم هیچ باوری به دولت نداشتند زیرا فساد اداری و… به اوج خود رسیده بود، خوشبختانه با حاکمیت نظام امارت اسلامی این مسئولیت بزرگ اجتماعی را بدوش گرفته و در تلاش هستند تا مردم و شهر را از تمام مشکلات اقتصادی و ناپاکی‌ها نجات دهند.

شاروالی کابل تنها نهادیست که تقریباً بار همه‌ی مسئولیت‌های شهری را بر دوش می‌کشد. این اداره خدمت‌گزار با تلاش‌های مستمر و پی‌گیر، سعی دارد تا خدمات ارزنده و مردم‌پسند را برای باشندگان کابل ارائه کند.

پروژه‌های مهم شهر کابل تعدادی تکمیل و تعدادی هم درحال تکمیل شدن است ک شامل؛ ساخت ساز سرک‌ها، کانکریت ریزی، کوچه‌ها و پل‌ها شروع‌شده و همچنان تطبیق پلان نظم شهری، توسعه و گسترش ساحات سبز، آگاهی دهی رودررو، رعایت اصول قواعد، مقررات شهری، حفاظت از تأسیسات شهری و برنامه زیبایی‌سازی چارراه‌ها می‌باشد.

در همین زمینه آقای تیموری مصاحبه‌ای را با نعمت‌الله بارکزی سخنگوی شاروالی کابل و چندتن از شهروندان کابل انجام داده که تقدیم می‌گردد.

در نخست نعمت‌الله بارکزی گفت: به تعداد نزدیک به 2000 تن شهروندان ناحیه پنجم شهر کابل در حشر عمومی در بدل‌کاری که مواد غذایی دریافت می‌کنند شرکت کردند.

وی علاوه کرد: حشری که به راه انداخته‌شده است از ساحه کوته سنگی الی کارته مأمورین و از کارته مأمورین الی قرغه وهمینطور از کوته سنگی الی کمپنی شهر کابل تمام جویچه ها و سرک‌ها از کثافات پاک خواهند شد.

رحمت‌الله یک‌تن از اشتراک کنندگان حشر چنین گفت: با آنکه کارکنان بخش تنظیف شار والی کابل، همه‌روزه از آغاز صبح تا زوال آفتاب، درگیر مسائل تنظیف و بهداشت شهر می‌باشند. این کارکنان زحمت‌کش بدون کوچک‌ترین گلایه‌ای با پذیرفتن مشکلات زیادی درصدد پاک کاری و صفایی شهر هستند، شهری که سال‌های زیادی را در زیر یوغ خودسری و زورگویی سپری کرده است. امروز آمده ایم تا دوشادوش این کارکنان در صفایی و پاکی شهر خود سهیم شویم.

وی اظهار داشت: شهر کابل در 20 سال گذشته چنین پاک کاری و صفایی نشده بود حالا می‌بینید که زیر پول سوخته کابل از معتادان مواد مخدر تخلیه‌شده و عملاً کار پاک کاری شروع است موترهای کلان از کثافت پر می‌شود و در جای معینِ خالی می‌شود که هنوز هم کارش ادامه دارد.

وی تصریح کرد: چنانچه که امنیت در سراسر کشور تأمین گردیده وقت آن رسیده که شهرهای خویش را مثل خانه خود بسازیم و باید مردم همراه شار والی کابل همکاری کنند تا شهر ما از تمام کثافت‌ها پاک شود و همه از آب‌وهوای پایتخت لذت ببرند.

محمد ادریس یک هموطن دیگر ما در ارتباط به موضوع گفت: باید به وطن ما ازهر لحاظ توجه شود، تمام پارک‌ها، منارها و دیگر تأسیسات شهر بازسازی شود چنانچه همه‌ای ما می‌دیدیم وقتی از سرپل سوخته عبور می‌کردم بوی گندگی و مواد مخدر به مشام ما می‌آمد و تمام روح ما را افسرده می‌ساخت و همه از دیدن معتادان نفرت داشتند و رنج می‌بردند و بیماری روانی را برای همه به وجود آورده بودند.

برنامه‌های چون پروژه کار در مقابل غذا، سرک سازی، رنگ‌آمیزی پل‌ها و پاک کاری شهر این اداره که یکی پی دیگر، در نقاط مختلف کابل عملی گردیده، با واکنش‌های خوب باشندگان کابل روبرو شده است، آنان با ابراز رضایت و خرسندی از تطبیق این پروژه تلاش‌های شهردار کابل را در جهت آبادی و توسعه شهر ستایش نموده تعهد بر همکاری در راستایی تطبیق سایر پروژه‌های شهری با شاروالی کابل گردیدند.

از زمانی روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان و افتادن مسئولیت‌های شهری و اجتماعی به دست افراد صادق و کارکن، تلاش‌های این اداره بیش‌ازپیش از بیشتر گردیده و امیدها یک‌بار دیگر برای آبادی و پیشرفت مترقی این شهر، در دل باشندگان کابل زنده گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن