کاغذ

سراج الدین حقانی: جهانیان در برابر امارت اسلامی بهانه تراشی می‌کنند

سرپرست وزارت امور داخله امروز هنگام افتتاح شفاخانه پنجهزار بستر ‹ آغوش› در کابل گفت که جهانیان به جای همکاری با امارت اسلامی، بهانه جویی می‌کنند.

 

 

سرپرست وزارت امور داخله امروز هنگام افتتاح شفاخانه پنجهزار بستر ‹ آغوش› در کابل گفت که جهانیان به جای همکاری با امارت اسلامی، بهانه جویی می‌کنند.

  • به گزارش روزنامه ملی انیس و آژانس باختر؛ شفاخانه پنج‌هزار بستر ‹آغوش› که مخصوص تداوی معتادان است، امروز در کابل افتتاح شد.

این مرکز صحی بر اساس فرمان عالیقدر امیرالمؤمنین (حفظه الله) و با برنامه ریزی معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و وزارت صحت عامه ایجاد شده است که در یک وقت گنجایش و ظرفیت تداوی پنجهزار بیمار را دارد.

خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله هنگام افتتاح این مرکز صحی گفت که امارت اسلامی بعد از استقرار دو باره پیشرفت های زیادی داشته است، مگر جهانیان هنوز هم به عوض تعامل و همکاری، در پی بهانه گیری علیه امارت اسلامی اند.

حقانی گفت که از فرمان عفو عمومی در افغانستان قدردانی نشد، ازتامین امنیت سراسری در کشور یاد نشد و در امر متداوی معتادین هم توجه یی نکردند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الورزا، ایجاد این مرکز را یک اقدام و یک ابتکار بی مانند خواند و از جامعه جهانی خواست که با این مرکز کمک کنند.

این شفاخانه با هزینه هفتاد و پنج میلیون افغانی از بودجه حکومت اعمار شده است.

مسئولان اظهار امیدواری کرده اند که با ساخت این مرکز صحی بتوانند معتادین را جمع آوری کرده، زمینه تداوی آنان را مساعدت سازند و رقم مرگ و میر در میان معتادین را پایان آورند و در نهایت برای آنان زمینه آموزش های فنی و حرفوی را مساعد کنند.

به گفته ملا عدالحق همکار معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله بعد از استقرار دو باره امارت اسلامی هفتادو پنج هزار تن از معتادین تداوی شده اند وهمچنان در جریان روز های اخیر اضافه از شانزده هزار معتاد از نقاط محتلف کشور جمع آوری کرده اند و تنها در کابل پنج هزار معتاد جمع آوری شده است وهمچنان ۴۵۰۰ قاچاقبر مواد مخدر شناسایی و گرفتار شده اند.

این در حالی است که افغانستان با داشتن بیش از سه میلیون معتاد، از این ناحیه دچار مشکل بزرگ اجتماعی است و حضور معتادین در هر نقطه از شهر کابل و حصص دیگر کشور مایه رنج شهریان بود و نقاط محتلف کابل منجمله ساحه پل سوخته به مکان اصلی معتادین در پایتخت مبدل شده بود؛ تا سرانجام نیروهای امنیتی با انجام عملیاتی این ساحه را از وجود معتادین پاک کردند و آن را غرض تداوی و ترک اعتیاد به محلات امن انتقال دادند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *