افغانستان

ریاست خط آهن بلخ در 10 ماه، اضافه از دو میلیارد افغانی عاید داشته است

ریاست خط آهن بلخ، روزانه دوازده میلیون افعانی عاید به دست می آورد.

ریاست خط آهن بلخ، روزانه دوازده میلیون افعانی عاید به دست می آورد.

مولوی محمد شفیق محمود٬ رئیس خط آهن بلخ در گفتگو با آژانس باختر گفت: از طریق بندر حیرتان روزانه  یک صدوهشتاد الی دوصد  واگون اموال تجارتی وارد کشور می شود.

همچنان، به طور اوسط روزانه بیست واگون از طریق این بندر به شمول اوزبیکستان به کشور های آسیای میانه صادر می‌شود که از این بابت روزانه طور اوسط دوازده میلیون افعانی عاید به دست می آید.

وی گفت، در ده ماه سال ۱۴۰۱ خورشیدی دو میلیارد و یک صد و چهل میلیون وشش صد و سی و یک هزار و شش صدو هشتاد افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

رئیس خط آهن بلخ  افزود:از طریق این بندر روزانه  تیل، گاز، آرد، گندم، مواد ساختمانی و دیگر اموال  وارد کشور می‌شود و صادرات از طریق این بندر شامل دو بخش می‌شود که بخش اول آن اموال ترانزیتی کشور پاکستان مانند: مالته و کچالو است و بخش دوم مواد داخلی صادراتی مانند: کشمش، سنگ تالک و دیگر اسباب می باشد که به خارج از کشور، صادر می‌شود.

به گفته رئیس خط آهن بلخ، از سال ۲۰۱۱ الی ۲۰۲۲ بخش حفظ و مراقبت، بهره برداری، نظارت و کنترول سالانه سی وهشت الی چهل میلیون دالر با شرکت «اس تی» ازبکستان قراردادشده بود و اکنون اداره خط آهن مرکز با شرکت ترکمنستانی « منصور فاتح»  قرارداد انتقالات شده است که سالانه تا هشت میلیون دالر عاید بدست می آید و نسبت به گذشته، سطح عواید این ریاست بلند رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *