افغانستان

فراخوان مسئولان ازشهروندان فراه، برای حفظ بنا های تاریخی

رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه، از برخی بناهای تاریخی بازدید کرد. مولوی عبدالحی سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه، با شماری از مسئولان آن ریاست، از قلعه صالح قریه نوبهار و حوزه خشت‌پخته لیسه عطاری این قریه بازدید کرد.

 

رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه، از برخی بناهای تاریخی بازدید کرد.

مولوی عبدالحی سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه، با شماری از مسئولان آن ریاست، از قلعه صالح قریه نوبهار و حوزه خشت‌پخته لیسه عطاری این قریه بازدید کرد.

سباوون، در جریان دیدار از این محلات، بر نگهداری محلات تاریخی و جلوگیری از تخریب آنان تاکید کرد و از  باشندگان فراه خواست، تا در حفظ آبدات تاریخی که سرمایه ملی اند، با امارت اسلامی همکاری کنند.

طبق یک خبردیگر؛  مولوی عبدالحی» سباوون» رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه درجریان دیدار، از مرمت‌کاری گنبد مزار امیر سید محمد آقا در مرکز فراه، با دو شهروند هند که در این  زیارت اقامت دارند ملاقات کرد و در زمینه تأمین امنیت کامل آنان اطمینان داد.

سباوون گفت: افغانستان با کشور هندوستان ، در سالیان طولانی روابط حسنه داشته و از سویی هم از هر اقدام شهروند خارجی در کشور، در عرصه‌ی مرمت‌کاری آبدات و مزار عارفان حمایت می‌کند.

باید گفت که امیر سید محمد آقا یکی از شهروندان عارف تبعه‌ی کشور هندوستان به شمار می رود که ۶۰۰ سال قبل، به فراه آمد و چندین سال زندگی کرد و سر انجام در همینجا وفات کرد.

آرامگاه اوهم اکنون درروستای مزارشهرفراه ، موقعیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *