گزارش تحقیقی

دستاوردهای امارت اسلامی  در ۱۷ ماهی‌که گذشت

انیس:

معاذ

شاروالی کابل

نظم بخشیدن بر امور مردم: بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی، ریاست شاروالی کابل برای زیبایی شهر، آستین بالا زد و شب و روز تلاش‌های مثمر و مفیدی را در این عرصه انجام داد.

شاروالی کابل با اندک‌ترین امکانات و به‌زودترین فرصت توانست، حال و هوای شهر را، گونه‌ی دیگری ببخشد و به‌آن، زیبایی را هدیه بدهد.

این ریاست برای انجام وظایف خویش، شب و روز تلاش کرد و در گوشه گوشه‌ی کابل، خدمات شایانی را عرضه نمود.

شاروالی کابل آن‌قدر درکارهای خویش موفق بود و زیبا درخشید که توجه و فوکس تمام رسانه‌های داخلی و خارجی را به‌خود جلب نمود.

به‌تاز‌گی روزنامه واشنگتن‌پوست نوشت:

شاروالی کابل با اندک‌ترین وقت و امکانات توانسته، برای کابل زیبایی به‌ارمغان بیاورد، بی‌نظمی‌ها را برطرف بسازد و کوچه‌های عمومی که از سوی زورمندان و قدرت‌مندان مسدود شده است را، باز کند و دیوارهای کانکریتی را نابود بسازد.

نگاهی داریم بر دستاوردهای چشمگیر شاروالی کابل
در چند ماهی پسین؛

نعمت الله بارکزی سخن‌گوی شاروالی کابل در گفت‌وگویی که با روزنامه ملی انیس داشته، بخش عمده‌یی از فعالیت‌ها و دستاوردهای شاروالی کابل را با ما شریک ساخته است که خدمت تان به‌نشر می‌رسد.

آقای بارکزی می‌گوید: برای احیای زندگی قانون‌مند شهری تصمیم گرفته شد تا سرک‌های مسدود شده در سطح شهر، از وجود موانع کانکریتی پاکسازی شود و به‌روی عموم شهروندان باز گردانیده شود که ما توانستیم این کار را انجام دادیم و در نتیجه بیش از ۹۰ مسیر مسدود در ساحات مختلف پاکسازی شد و از وجود مزاحمت‌ها در آن‌جا جلوگیری به‌عمل آمد.

در تلاش‌هایی که صورت گرفت، به تعداد ۶۲۴ ساختمان مختلف در سطح شهر شناسایی و تحرکات ساختمانی آنها متوقف گردید.

آقای بارکزی می‌افزاید: در حدود یک‌هزار جریب زمین دولتی، ملکیت‌های شاروالی کابل و ساحات سبز از چنگ غاصبین نجات داده شده است.

شاروالی کابل در تمام ساحات شهر و در تمام‌ بخش‌های مربوطه خویش کارهای قابل ملاحظه‌یی داشته است.

در بخش مبارزه با آلودگی هوا

شاروالی کابل برای برطرف نمودن آلودگی هوا و صاف نگهداشتن فضای شهر، برای ۱۰۰۴ بلند منزل که دارای مرکز‌گرمی بوده، فلتر تصفیه دود را نصب نموده که این کار بر کاهش آلودگی هوا، تاثیرات قابل ملاحظه‌یی داشته است.

در بخش زیبایی شهر

این ریاست برای نظم و ایجاد زیبایی شهر، بیش از ده‌هزار کراچی‌های غیر متحرک و میز کار، برای شهروندان توزیع نموده و آن‌عده کراچی‌های سیار که باعث بی‌نظمی و مسدودی سرک‌ها شده بود را، ازجاده‌ها پاکسازی کرده است.

برای صحت‌مندی شهروندان

شاروالی کابل برای تأمین سلامت صحت شهروندان، این ریاست نزدیک به صد هزار کیلو گرام و لیتر مواد تاریخ گذشته و بدون کیفیت خوراکی و بهداشتی را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و از بین برده است.

برای پاکی شهر

مسئولین پرتلاش ریاست شاروالی کابل توانسته است برای تنظیف و پاکی شهر به مقدار ۳۷۹۱۴۲ تُن متریک زباله را از سطح شهر جمع‌آوری نموده و از بین ببرد و در حدود ۱۸ کیلومتر طول کانال‌های عمومی، ۵ کیلومتر طول کانال‌های فرعی و صدها متر طول آب‌روهای سطح شهر را، لوش کشی و پاک کاری نموده است.

در مدت ۱۷ ماهی که امارت اسلامی روی کار آمده است و افراد شایسته و خادم را در شاروالی کابل گماشته است، این ریاست موفق شده که در چهار طرف کابل، سرک‌های مخروبه و فرسوده شده را بازسازی کند و بر زیبایی‌های این شهر، بی‌افزاید.

انجام کار قیرریزی سرک جوار حوزه یازدهم، تکمیلی کار یک کیلومتر سرک اصلی نساجی بگرامی، سرک‌های فرعی پروژه امنیت، ساخت سرک های بلاک هشتم و نهم پروژه احمدشاه بابامینه، ساخت سرک جنازه‌جای تپه سرای شمالی، ساخت شبکات پیاده‌روهای اطراف پارک زرنگار و بهسازی راه‌رو زیر زمینی از جمله‌ خدماتی بوده است که این ریاست در صد روز اول امارت اسلامی موفق به‌انجام آن شده است.

در بخش سرسبزی کابل

ریاست شاروالی کابل در این اواخر از جمله کارهای بزرگی که کرده، اصله گذاری بیش از ۲۰۰ هزار نهال و ۱۰۰ هزار گل‌های زینتی در شهر کابل بوده و اکنون نیز پرورش بیش از ۳ صد هزار نهال از طریق قوریه های شاروالی کابل جریان دارد تا در فصل نهال شانی غرس شود.        ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *