افغانستان

مراکز تحقیقات علمی پوهنتون‌های کشور تجهیز می‌شوند

به ریاست دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی، نشستی از راه دور (آنلاین) در رابطه به تجهیز مراکز تحقیقات علمی پوهنتون های کشور برگزار شد.

به ریاست دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی، نشستی از راه دور (آنلاین) در رابطه به تجهیز مراکز تحقیقات علمی پوهنتون های کشور برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر؛ این نشست به منظور تجهیز مراکز تحقیقات علمی، کتابخانه ها، لابراتوار ها و ژورنال های ملی و بین المللی پوهنتون های کشور برگزارشد.

دراین نشست که رییسان تحقیق، تألیف و ترجمه، مالی و حسابی، تدارکات و همچنان مسوولان نهاد های تحصیلات عالی مرکز و ولایت های کشور شرکت کرده بودند، در آغاز معین علمی وزارت تحصیلات عالی، پیرامون اهمیت مراکز تحقیقات علمی و ژورنال های ملی و بین المللی در نهاد های تحصیلی کشور صحبت کرد.

وی گفت: نبود همچو مراکز علمی و تحقیقی در یک نهاد تحصیلی،   نهاد یاد شده را از مسیر اصلی آن که همانا تولید علم و تحقیقات علمی است به دور ساخته و آن را به یک نهاد صرف تدریسی مبدل خواهد کرد.

وی اضافه کرد که وزارت تحصیلات عالی در قسمت تهیه و تجهیز کتابخانه ها، لابراتوار ها و ژورنال های ملی و بین المللی پوهنتون های کشور بودجۀ لازم را در نظر گرفته است که نهاد های تحصیلی می توانند، با در نظرداشت نیازمندی های شان در این زمینه اقدام کنند.

معین علمی وزارت تحصیلات عالی همچنان از مسئولان پوهنتون های کشور خواست که پیشنهاد های شان را در رابطه به پروژه های تحقیقاتی که دارای اولویت می باشند، هرچه زود تر در اختیار وزارت تحصیلات عالی قرار دهند، تا در زمینه تهیه بودجۀ آن اقدام لازم صورت گیرد.

در این نشست، رییسان تحقیق، تألیف و ترجمه، مالی و حسابی و تدارکات نیز ضمن تأکید روی تسریع و تکمیل روند های تدارکاتی، مالی و اداری بخش های یاد شده، در مورد چگونه گی جریان تدارکاتی روند های متذکره به مسئولان نهاد های تحصیلی معلومات دادند.

آنان همچنان از رییسان پوهنتون ها و موسسات تحصیلی کشور خواستند که در بخش تکمیل حساب سال مالی ۱۴۰۱ شان اجراات لازم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *