اسلامی

چرا دنیای‌کفر در فکر حقوق‌ زن افغان اند؟

       تنها اسلام است که می تواند چنین نظام را قایم کند و بس، اسلام در دوران درخشش و شکوفایی‌اش چنین نظام را سپری نموده و برای انسانیت و جهان به اثبات رسانیده است که می تواند بار دیگر چنین نظام را قایم کند.

قسمت پایانی

ظهور زهیر

تنها اسلام است که می تواند چنین نظام را قایم کند و بس، اسلام در دوران درخشش و شکوفایی‌اش چنین نظام را سپری نموده و برای انسانیت و جهان به اثبات رسانیده است که می تواند بار دیگر چنین نظام را قایم کند.

جهان کفر می داند که اگر در دنیا چنین نظام اسلامی که به‌معنای واقعی از اسلام نمایندگی کند، برپا شود، آنگاه مردم جهان به حقیقت این فاجعه‌ای که دارند به آن دست و پنجه نرم می کنند،
پی خواهند برد ، پرده جهل و غفلت از برابر دیده‌گان‌شان دور خواهد شد، مدت‌ها که زیر چتر نظام‌های فاسد و تباه کننده زندگی کردند بر آن تأسف خواهند خرد، و مدعی خواهند شد که وقتی آن رسیده باید اسلام زمام حکومت دنیا را در دست بگیرد. آن وقت است که پایه‌های حکومت‌های کفری سقوط خواهند کرد. حکام طاغی و ‌سرکش تخت و تاج خویش را از دست خواهند داد.

حالا این بر می گردد بر رهبری امارت اسلامی که خداوند«ج» به فضل و‌کرم خویش چنین نعمت بزرگ را برای‌شان اهدا کرده، یک حکومت مستقل که همه اختیارش در دست‌شان است، نصیب شان شده، آن‌ها می توانند با استفاده از این شانس طلایی یک نظام واقعی اسلامی را با تاسی از نصوص شرعی و با در نظرگرفتن مصلحت‌های روز در قرن جدید پایه گذاری کنند، دنیای اسلام از آن‌ها چنین توقع را نیز دارند،

آن نظام بتواند از اسلام نمایندگی درست کند، آنچه ملت‌ها از دوران شکوفایی اسلام در تاریخ می خواندند به‌آن جامه عمل بپوشانند، و آنچه مردم از ترقی و تمدن اسلام رویای بیش فکر نمی‌کردند به حقیقت تبدیل کنند.

بزرگترین اردوی مجهز با قوه فزیکی و نیروی ایمانی مهیا کنند، اقتصاد را از ربا و حرام پاک نمایند، بانک‌های اسلامی را ترویج دهند، اختراعات جدید و نوآوری را در همه عرصه‌ها نهادینه کنند. صلح و امنیت سرتاسری را در کرهٔ خاکی به ارمغان بیاورند، صمیمیت و صداقت را در وسط رعیت ودیعه دهند. مردم را از جهل و نادانی، از تاریکی‌های شرک و بدعت، به‌ روشنایی و عدالت اسلام فراخوانند.

مکاتب و دانشگاه‌ها را مدرن و متمدن‌تر بسازند، نصاب و منهج معیاری و با کیفیت آماده کنند، برای درس و تعلیم خانم‌ها فضای امن، دور از اذیت و آزار جنسی، دور از اختلاط مرد و‌زن، دور از بی‌عفتی و بی‌عزتی مجهز با همه نیاز‌های آنان درست کنند، تا زن‌ها در همه عرصه‌ها رشد و‌ترقی کنند. بهترین فرزندان متدین در دامن خود تربیه کنند و برای جامعه اسلامی  تقدیم نمایند.

برای جهان عملاً نشان بدهند که اسلام مخالف ترقی و تمدن، مخالف اختراع و انکشاف، مخالف تعلیم و تعلم نیست، بلکه اسلام نسبت به همه ادیان، برای ساخت دنیا، برای انکشاف و تمدن سازی توجه زیادی مبذول نموده است، اسلام است که عزت و کرامت از دست رفتهٔ زن را برایش دوباره نصیب کرده است.

اسلام است که در پهلوی حفظ عزت و آبرو برای زن حق تعلیم را داده، مسلمان ها بودند که در گذشته اولین مراکز علمی را ساختند و حالا هم خواهند ساخت.

این را به اثبات برسانند که آنچه امروز از اختراع و انکشاف، و… در اروپا و دیار غرب دیده می شود همه آن مرهون اسلام و مسلمین است. گرچه این حقایق را دانشمندان غرب تایید می‌کنند، چنانکه رینیه جیبون می‌نویسد: بسیاری از غربی ها ارزش آن‌چه از ثقافت اسلامی اقتباس کرده اند را نمی دانند، و حقیقت آنچه را که از تمدن اسلامی در قرون ماضی اخذ نموده اند نمی فهمند.

مورخ فرنسی سدیو می نویسد: مسلمان‌ها توانستند که علوم و معارف، ترقی و تمدن را در مشرق و مغرب نشر کنند، در آن هنگام اروپا در تاریکی‌های قرون وسطی به سر می برد.

این را عملاً ثابت کنند که اسلام بوده که در دامن خود بزرگترین مربیان مادر و‌زن را به جامعه انسانیت تقدیم نموده، و زن‌های دانشمند، غیور و‌با عفت، مخترع و‌منکشف را در دامن خود پروریده است، البته اسلام خواهان تعلیمی است که در آن عزت و شرافت زن محفوظ بماند، در آن زن منحیث یک مربی خوب برای جامعه انسانیت ببار بیاید، در آن نظام فساد و بی‌حیایی‌را راهی نباشد. در آن بوی از اختلاط هم نباشد.

این را ثابت کنند که همانگونه اسلام در گذشته و در ابتدای قیامش عزت از دست رفته زن را برایش واپس کرد، برای وی حیثیت مادر، مربی را داد، وی را سهیم زندگی گردانید، در آینده نیز فقط اسلام است که می تواند عزت و عفت زن را برایش دهد، و مکان از دست رفته زن را همانگونه در دنیای کفر مانند یک کالا و آله بازی و‌ساتری عیاشان قرار گرفته، دوباره برایش اهدا کند. و‌فقط اسلام است که می‌تواند در حق زن انصاف کند‌. جوستاف لوبون در کتابش حضارة العرب می نویسد: غرب، اخلاق و احترام زن را از عرب گرفته است، آنچه در غرب مشهور است که مسیحیت در حق زن انصاف کرده چنین نیست، بلکه اسلام است که در حق زن انصاف کرده است.

با بازگشایی مکاتب و پوهنتون‌ها دسیسه دنیای غرب که دارد دختران و زنان افغان را به بهانه‌ای تعلیم رایگان در دانشگاه‌ها می ربایند، خنثی کنند.

نگذارند که خدای نکرده این سرمایه‌های وطن از وطن بیرون شوند فردا به‌جای یک مسلمان سالم و متدین، منحیث دشمن اسلام و دین وارد کشور شوند و‌نسل آینده را فاسد کنند.

دنیا این را بداند که مکاتب و پوهنتون‌ها دوباره فعال خواهد شد البته نه آنگونه که غرب و دنیای کفر توقع دارد، این‌جا حجاب خواهد بود، این‌جا نظام اختلاط نخواهد بود، این‌جا عزت و‌شرف مسلمان در امن خواهد بود، این‌جا دختران از دین و اسلام نمایندگی خواهند کرد، این‌جا مانند اسماء، عایشه و… رضی الله عنهن به بار خواهد آمد این جا زینب غزالی و حمیده قطب و ده‌ها زن‌های متدین دیگر که خارچشم دنیای کفر اند به‌وجود خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *