افغانستان

نمایندگی سازمان ملل: از دسامبر ۲۰۲۱، تقریباً ۱.۸ میلیارد دالر به افغانستان ارسال شده است

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) می‌گوید از دسامبر سال ۲۰۲۱، تقریباً ۱.۸ میلیارد دالر پول نقد برای انجام فعالیت این سازمان و شرکای آن، به افغانستان منتقل شده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) می‌گوید از دسامبر سال ۲۰۲۱، تقریباً ۱.۸ میلیارد دالر پول نقد برای انجام فعالیت این سازمان و شرکای آن، به افغانستان منتقل شده است.

یوناما در اعلامیه‌ای گفته که این پول در اختیار بانک مرکزی افغانستان و مقام‌های امارت اسلامی قرار نگرفته است.

یوناما گفته که مهمترین عامل انتقال پول نقد به افغانستان اختلال در نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی و مسایل نقدینگی از آگست ۲۰۲۱ است. دفتر نمایندگی سازمان ملل گفته تمام پول نقدی که به افغانستان آورده می‌شود در حساب‌های این سازمان در یک بانک خصوصی قرار می‌گیرد و سپس به نهادهای سازمان ملل و همچنین به تعداد کمی از شرکای مورد تایید این سازمان در افغانستان توزیع می‌شود.

یوناما گفته که انتقال این پول برای ادامه فعالیت نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل در افغانستان و کمک به ۲۵ میلیون شهروند این کشور ضروری است.

در گزارش آمده است که پول نقدی که برای استفاده توسط سازمان ملل و شرکای مورد تایید آن به افغانستان آورده می‌شود، به دقت مطابق با قوانین و فرآیندهای مالی این سازمان ملل نظارت و بررسی می‌شود.

یوناما گفته که در مورد روش‌ها، زمان بندی، تاریخ و مقدار ارسال پول نقد اظهار نظر نمی‌کند.

این در حالی است که تا پیش از چهاردهم دسامبر ۲۰۲۲،‌ تقریبا به صورت هفته‌وار ۴۰ میلیون دالر به افغانستان منتقل می‌شد.

در اعلامیه یوناما آمده است که ارسال پول نقد به افغانستان به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله این که آیا سکتور بانکی به اندازه کافی قوی است که امکان نقل و انتقالات بانکی را فراهم کند و همچنین بستگی به نیازهای مالی نهادهای سازمان ملل متحد برای انجام کارشان دارد.

در همان حال، به گفته یوناما مقدار پول نقد وارد شده به افغانستان با برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان متناسب است. اگر حجم کمک‌هایی که سازمان ملل می‌تواند ارائه کند کاهش یابد، مقدار پول نقد ارسالی نیز کاهش می‌یابد.

یوناما گفته که روند فعلی ارسال پول به افغانستان عملی‌ترین وسیله برای رسیدگی به میلیون‌ها زن و مرد نیازمند در این کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *