سیاسی

چرا دنیای‌کفر در فکر حقوق‌ زن افغان اند؟

با بسته شدن دانشگاه‌ها بر روی دانشجویان دختر، سر و صدا از تمام نقاط جهان بویژه کشورهای کفری بلند شد، همه این دستور امارت اسلامی را نکوهش کردند، و آنرا زن ستیزی خواندند، حتی نهاد‌های بین المللی در صدد تفتیش جرایم شدند.

ظهور زهیر

قسمت نخست

با بسته شدن دانشگاه‌ها بر روی دانشجویان دختر، سر و صدا از تمام نقاط جهان بویژه کشورهای کفری بلند شد، همه این دستور امارت اسلامی را نکوهش کردند، و آنرا زن ستیزی خواندند، حتی نهاد‌های بین المللی در صدد تفتیش جرایم شدند.

سوال اینجاست که چرا همه علیه امارت قیام کردند؟ رسانه‌های کفری این خبر را بازتاب گسترده‌ای دادند، اهل قلم هم نتوانستند خود را مهار کنند.

حتی برخی رسانه‌های اسلامی که واقعاً از آن صدای حق بلند می شد، به بزرگان امارت اسلامی تاخت و تاز نمودند.

اگر مسئله تنها حقوق زن است، همین حقوق زن در امریکا و فرانسه نسبت به افغانستان بیشتر تلف می‌شود، و در آنجا زن ستیزی چند برابر افغانستان است، می توان این را از آماری که در خبرها نشر شده است به خوبی درک کرد.

“مشت نمونه خروار” چندی از آمار خشونت علیه زن در امریکا را که رسانه‌های معتمد ثبت کرده اند در زیر نقل می‌کنیم:

پایگاه اطلاع‌رسانی “ساندویژن” در گزارشی با به تمسخر گرفتن ادعاهای امریکا در خصوص نقض حقوق زنان در جوامع اسلامی می‌نویسد: سالانه بیش از 500 هزار تجاوز به زنان و دختران بالای 12 سال در امریکا انجام می‌شود و تعداد سایر خشونت‌ها علیه این گروه از جامعه بیش از 8/3 میلیون مورد است.

(پایگاه جامع اطلاع رسانی وکالت آنلاین)

طبق تحقیق مجله اسوشیتد پرس که در سال ۲۰۱۷ انجام داده است، اداره معلومات جنایی فیدرال در ایالات متحده در خلال چهارسال، هفده هزار آزار جنسی که فقط در مکاتب رخ‌داده است را ثبت کرده است.

تعجب این‌جاست که از این میان، پنج در صد این آزار جنسی نصیب اطفالی که زیر سن شش سال اند، می باشد.

و در سال ۲۰۱۵، بیش از ۲۵ درصد محصلان پوهنتون های امریکایی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. (خلیج اون لاین، شبکه عربی)

در پوهنتون کنتاکی از هر شش محصل دختر یک دانشجوی دختر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، و در سال ۲۰۱۴، در یک گرد‌همایی که محصلین دختر پوهنتون ماساتشوستس، در آن جمع شده بودند که تعداد آنها به ۱۰۰۰۰ می رسید، از آنان بابت آزار جنسی پرسیده شد، از میان هر شش دختر یک دختر اقرار نموده که مورد آزار جنسی قرار گرفته است.(فرانس رویترز) تحقیق جدید که در اروپا در سال ۲۰۲۲ انجام شده نشان می‌دهد که ثلث طلاب و موظفین پوهنتون‌ها به نوع از انواع مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. (الجزيرة)

آمار بیش از حد آزار جنسی کشورهای غربی را می‌توان از ننگ‌آورترین  هشتکی(Metoo”) که الیسامیلانو بعد از این که در محل سینما مورد تجاوز جنسی قرار گرفت بلند کرد، و زن‌های تجاوز شده وی‌را همکاری کرد که تعداد این زنان در دو روز به ١٩ ملیون رسید، درک کرد، و این بزرگترین هشتک بود که در ایالات متحده امریکا به شکل وسیع انتشار یافت. این نشان‌دهنده این است که چقدر زن‌ها در امریکا و اروپا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند؟

سکوت امریکا در مقابل آزار جنسی زنان در امریکا و غرب و غوغای وی در مقابل مسدود شدن پوهنتون‌ها در افغانستان بیانگر این است که قضیه، قضیه حقوق انسان،حقوق تعلیم و حقوق زن و دختر افغان نیست، زیرا در آنجا زن بی‌عفت و‌بی‌عزت می‌شود، آنجا مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد، آن‌جا عفت و پاکدامنی‌اش را از دست می‌دهد، ولی کس نمی‌گوید که حق زن تلف شد، اما این‌جا که برای حفظ عزت و‌ پاکدامتی، برای مصونیت شرف و‌کرامت وی چاره سنجی می‌شود همه غوغا برپا کرده اند.

اگر مسئله حق تعلیم زن است، چرا از دختران مسلمان هندی که نمی توانند با حجاب وارد دانشگاه شوند از آن‌ها دفاع کرده نمی‌شود و حکومت هند  به لغو قانون تصویب شده مجبور کرده نمی شود؟

اگر مسئله حق زن افغان اند، آن وقت که زن و دختر افغان  مورد هر نوع شکنجه و آزار جنسی از بگرام گرفته تا ارگ و…  قرار می‌گرفتند، مدعیان حقوق زن و دختر کجا بودند؟

حالانکه در موارد فوق بر زن مظلوم، ستم شده، زن مورد تجاوز قرار گرفته، عزت و آبرویش پایمال شده، عفت و پاکدامنیش را از دست داده، آنجا کس نمی‌گوید که حقوق اساسی زن‌ها تلف شده، رسانه‌ها و صفحات مجازی مهر سکوت برلب می زنند، و این‌جا که امارت اسلامی می‌خواهد برای عزت و پاکدامنی دختر و زن افغان برنامهٔ بسازد تا زن افغان باعزت و با آبرو در یک فضای مملو از آرامش و‌سکون، دور از اختلاط، بی‌حیایی و  بی‌حجابی درس بیاموزند، دنیا جنون را برخود گرفته از هر سو سر و صدا بلند کرده اند.

بناءً  قضیه،نه قضیه حقوق زن و نه حق تعلیم زن، بلکه قضیه چیزی دیگری است، آن قضیه اسلام و‌کفر است.

دنیای کفر از برپا شدن نظامی هراس دارند که در آن حقوق انسان‌ها تماماً رعایت شود، ثروتمند و فقیر عزیز باشند، قانون بر حاکم و رعیت یکسان تطبیق شود، عدل و انصاف نهادینه شود، ربا و سود قلع و قمع شود، عزت و عفت، حیا و پاکدامنی دختر و‌ زن محفوظ و‌ مصؤن بماند، قتل و غارت، سرقت و دزدی برچیده شود، عصبیت و‌قومیت، نژاد و قوم‌پرستی خاتمه یابد‌، فحشاء و منکر، عریانی و لختی، برچیده شود، امنیت در جامعه سایه افگند، قدرت و اقتصاد را در دست خود بگیرد.

ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن