سخن انیس

حکومت‌ بايد طبيب ملت‌ خود باشد

حکومت‌ها برای ملت‌ها حیثیت طبیب را دارند و با بسیار عطوفت و مهربانی، دردهای ملت خود را درمان می‌کنند و بر زخم‌های ملت خویش، مرهم می‌گذارند.

حکومت‌ها برای ملت‌ها حیثیت طبیب را دارند و با بسیار عطوفت و مهربانی، دردهای ملت خود را درمان می‌کنند و بر زخم‌های ملت خویش، مرهم می‌گذارند.

امارت اسلامی نیز برای افغانستان حیثیت طبیب را دارد و ملت افغانستان انتظار دارند تا به دردهای شان مرهم گذاشته شود و زخم‌های عمیق‌ شان مداوا گردند.

افغانستانِ پراز مشکلات و چالش‌ها، میراث به جامانده از جنگ چندین‌دهه است و این کشور زخم‌های عمیق و خونینی را هنوز در پیکر خود دارد و از زمامداران خود، مطالبه خدمت می‌نماید و نیازمند احیای مجدد، بازسازی‌ و شکوفایی می‌باشد.

بدون شک سازندگی و شکوفایی ضرورت به علم و دانش دارد و دانشمندان استند که ملک را می‌سازند و پیشرفت‌ها و ترقیات کشورها را با مهارت‌هایی که دارند، به ارمغان می‌آورند.

زمانی که فرزندان ملت به تعلیم، تعلم و تحصیل دست‌ یافتند و این فرزندان تمام امور زندگی را به شکل عملی‌اش می‌آموزند، آنگاه ملت به گوهر آبادی و سازندگی دست پیدا می‌کنند و از ورطه‌ی احتیاجات بیرون می‌شوند.

افغانستان که امروز به نعمت آزادی دست یافته است، سخت تشنه‌ی آبادی است و بی‌صبرانه‌ منتظر دست‌هایی‌است که سنگ را بالای سنگی و خشت را بالای خشتی بگذارند و برای آبادی‌ این سرزمین تلاش‌ بورزند.

امارت اسلامی افغانستان برای آزادی این کشور از چنگال خونین قدرت‌های اشغالگر زحماتی زیادی کشید و برای اعاده‌ی استقلال، آزادی، عزت و برگشت شریعت محمدی (ص) در افغانستان، قربانی‌های زیادی را به پیشگاه الهی تقدیم کرد و بالآخره فتح و پیروزی بزرگی را به نفع ملت مجاهد و شهیدپرور افغانستان رقم زد.

اما این ملت از حکومت خود توقعات دیگری هم دارند و می‌خواهند بستر تعلیم، تعلم، تحصیل و رشد فکری برای فرزندان شان بیشتر از پیش هموار گردد و آبادی، اشتغال‌زایی، فقرزدایی و بهبود اقتصاد در اولیت برنامه‌های کاری این حکومت، باشد.

تا روزی برسد که ملت افغانستان در کنار آزادی، اقتصاد بهتر، آبادی و شکوفایی را نیز جشن بگیرند و از تنگنای فقر، بیکاری و بیچارگی بیرون شوند.

حقّا این امر بزرگ، زمانی میسر می‌شود که در قدم نخست فرزندان کشور مجهز با سلاح علم و دانش شوند و با این سلاح و وسایل، آبادی و شکوفایی کشور خود را به دست خود رقم بزنند.

بناءً بر امارت اسلامی که برخاسته از متن ملت می‌باشد، اشّد لازم است که زمینه‌ی بهتر تعلیم و تحصیل را در چوکات شریعت محمدی(ص) برای زن و مرد افغانستان مساعد بسازد و کشور را به سوی رشد، بالندگی و شکوفایی سوق بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *