اخبار

علمای جهان اسلام: پیروزی امارت اسلامی نهتنها از افغانستان بلکه از همه امت مسلمه است

مولوی خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دیروز با هیئت علمای برجسته جهان اسلام، در دفتر کارش دیدار کرد.

مولوی خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دیروز با هیئت علمای برجسته جهان اسلام، در دفتر کارش دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار که مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر، مولوی مهاجر فراهی معین امور نشرات و قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان نیز حضور داشتند؛ سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ ضمن خیرمقدم به علماء و مشایخ کرام جهان اسلام، گفت: ما نه تنها برای افغانستان، بلکه برای تمام امت مسلمه و جهانیان خواستار خیر، و صلاح هستیم.
وی با اشاره به سیاست و پالیسی امارت اسلامی افغانستان گفت: هدف ما اجرای شریعت و دساتیر الهی است و میخواهیم به هموطنان و شهروندان مسلمان خود کمک کنیم تا زندگی خوب اسلامی داشته باشند.
ملا خیرالله خیرخواه همچنان گفت: که در حال حاضر جهان اسلام به ویژه افغانستان با تبلیغات منفی غرب و برخی کشورهای مغرض مواجه است از علماء برجسته جهان خواست که واقعیتهای عینی افغانستان را به همه بزرگان علماء امت مسلمه، مسلمانان و جهانیان منعکس کنند.
در همینحال، رئیس هیئت علماء، شیخ داکتر محمد الصغیر و اعضای این هیئت، در صحبتهای شان، از جهاد و مبارزه بیست ساله امارت اسلامی افغانستان ستایش و تقدیر کردند و این پیروزی بزرگ را به ملت غازی و با نجابت افغانستان تبریک گفتند.
آنان افزودند که این پیروزی بزرگ نه تنها از افغانستان، بلکه از همه امت مسلمه بوده و گفتند: علت آمدن ما به افغانستان دیدن نظام اسلامی است که از آن متأثر شده و آن را در کشورهای خود تشریح کنیم.
همچنان هیئت علمای برجسته جهان اسلام، بر وحدت مسلمانان جهان تاکید کردند و آمادگی شان را در امر همکاری با افغانستان در عرصههای مختلف علمی و فرهنگی بیان داشتند.
گفتنی است در ترکیب این هیئت علماء و بزرگان فلسطین، مصر، سودان و لبیا حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *