سخن انیس

وضع تحریم‌ها، مشکلات را افزایش می‌دهد!

چندی می‌شود برخی از سیاسیون امریکا که از اعضای حزب جمهوری‌خواه امریکا به شمار می‌روند؛ تلاش می‌ورزند تا زمینه‌ی تحریم‌های بیشتری علیه مقامات حکومت افغانستان را مساعد سازند و تا بشود ازاین طریق بر امارت اسلامی افغانستان فشار وارد نمایند.

چندی می‌شود برخی از سیاسیون امریکا که از اعضای حزب جمهوری‌خواه امریکا به شمار می‌روند؛ تلاش می‌ورزند تا زمینه‌ی تحریم‌های بیشتری علیه مقامات حکومت افغانستان را مساعد سازند و تا بشود ازاین طریق بر امارت اسلامی افغانستان فشار وارد نمایند.

از نظر اکثر تحلیلگران واقع‌بین، اِعمال فشار در افغانستان دیگر مشکلی را حل نمی‌کند و وضع تحریم‌ها بر مقامات بلندپایه‌‌ی امارت اسلامی افغانستان، اصلاً کارساز نیست.

چون در امارت اسلامی، هیچ‌گونه جرم و جنایت و نقض حقوق بشری وجود نداشته و افغانستان، نسبت به هرزمان دیگر در یک فضای کاملاً امن و ثبات بهتری قرار دارد.

حقوق تمام اتباع و شهروندان جامعه محفوظ است و خصوصاً زنان در یک فضای عاری از خشونت قرار داشته و از حقوق مشروع و اسلامی خویش بهره‌مند هستند.

زنان در دوره های سیاه گذشته از حقوق واقعی خود بی‌بهره بودند، به عناوین مختلف زجر می‌دیدند و همه‌روزه گل عزت و حرمت شان پایمال می‌گردید.

اما با روی‌کارآمدن امارت اسلامی افغانستان، زنان حرمت و حیثیت خود را بازیافتند و در یک فضای کاملاً مصون و به دور از هرگونه خوف و خشونت به سر می‌برند.

زنان، از آزادی‌هایی که رب العالمین برای شان ارزانی کرده است، امروز در افغانستان به وجه احسن برخوردار استند و همچنان دیگر اقشار جامعه نیز از زندگی لذت می‌برند و کسی را با کسی کاری نیست.

اما یک‌مشت زنان و مردان فتنه‌انگیز که جز جاسوسی  کشورهای بیگانه وظیفه‌یی ندارند، همه روزه به آتش دسیسه‌وتوطیه دامن میزنند و امارت اسلامی را به نقض حق بشر و دیگر موارد، متهم می‌کنند.

از نظر ملت افغانستان که شاهد اصلی صحنه اند، این‌گونه اتهامات کاملاً بی‌اساس استند و اصلاً وجود ندارند.

جامعه جهانی، سازمان های حقوق بشری و کشورهای قدرت‌مند باید حقایق را درک کنند و دیگر گوش به حرف دروغ‌بافان و توطیه‌گران، فرا ندهند و موضوعات را از نزدیک دنبال نمایند.

دنبال کردن مسائل با عینک سیاه فتنه‌انگیزان و دسیسه‌گران، کار را نه‌تنها به جایی نمی‌رساند بلکه فضا را مکدر می‌کند و تنور تنش‌ها و جنجال‌ها را داغ‌تر می‌سازد.

ازاین جهت، ملت افغانستان خواهان این هستند که جهان و کشورها نباید کور کورانه عمل کنند و مسایل یک کشور مستقل را با عینک دودی یک مشت افراد فتنه‌جو و مغرض ببینند.

اگر جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری و کشورها به اراده‌ی ملت احترام دارند، بیایند حقایق را از مردم بشنوند و مسائل را در داخل افغانستان جستجو نمایند.

تا دیده شود که در این میان کِی‌ها غل‌وغش می‌کنند و کی‌ها حق‌به‌جانب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *