افغانستان

افتتاح۱۳ پروژه انکشافی در بامیان

طی مراسمی که روز چهارشنبه حضور مقام ولایت بامیان، مسئولین شاروالی، مسئولین موسسات همکار و متنفذین برگزار شده بود، ۱۳ پروژه انکشافی و زیربنایی با هزینه ۱،۱ میلیون دالر امریکایی در ۴ ناحیه مرکز ولایت بامیان افتتاح شد.

طی مراسمی که روز چهارشنبه حضور مقام ولایت بامیان، مسئولین شاروالی، مسئولین موسسات همکار و متنفذین برگزار شده بود، ۱۳ پروژه انکشافی و زیربنایی با هزینه ۱،۱ میلیون دالر امریکایی در ۴ ناحیه مرکز ولایت بامیان افتتاح شد. این پروژه ها که شامل کانکریت جاده های فرعی، جویچه کنار جاده ها، کانال آب زراعتی، ساخت دیوارهای استنادی و سیل برها، هموار کاری و جغل اندازی جاده ها می‌باشند، با کمک مالی بانک جهانی و از سوی شاروالی ولایت بامیان تطبیق می‌گردد.
به گزارش دفتر مطبوعاتی مقام ولایت بامیان: الحاج مولوی عبدالله سرحدی، والی بامیان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این پروژه ها ضمن ابراز قدردانی از همکاری مالی بانک جهانی، اظهار داشت: اکنون که امنیت کلی در سطح ولایت بامیان تأمین شده است، موسسات تلاش کنند تا پروژه های انکشافی و زیر بنایی را در تمام مناطق ولایت بامیان اجرا کنند.
والی بامیان از شرکت اجرا کننده این پروژه ها خواست: که این پروژه ها را به صورت اساسی، بی عیب و نقض و در شفافیت کامل به پایه اکمال برسانند.
انجینیر محمد طاووس وفا، مسئول بخش اجتماعی دفتر خدمات پروژوی سازمان ملل متحد برای افغانستان(UNOPS)، از توجه و همکاری همه جانبه والی بامیان ابراز خوشنودی نموده و گفت: دفتر(UN0PS) در ولایت بامیان قرار است که این ۱۳ پروژه که شامل پخته کاری جاده های فرعی و جویچه های کنار جاده، ساخت دیوارهای استنادی، سیل برها و کانال آب زراعتی و هموار کاری و جغل اندازی سرک های داخل شهری می‌باشند را با هزینه ۱،۱ میلیون دالر امریکایی در ۴ ناحیه و ۲۳ گذر در مرکز ولایت بامیان همکاری مالی نماید.
به گفته وی: با آغاز این پروژه ها برای بیش از یک هزار کارگر حرفوی و غیرحرفوی زمینه کار فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *